Outsourcing - co to jest?

Firmy, które chcą zachować konkurencyjność na coraz bardziej wymagającym rynku, wykorzystując do tego najnowsze technologie informatyczne, stają zawsze przed jednym z ważniejszych problemów – skąd wziąć pieniądze na inwestycje oraz bieżącą obsługę informatyczną i serwis? Odpowiedzią na te pytania jest Outsourcing IT - wykorzystywanie zasobów i usług firm zewnętrznych, które taniej i efektywniej zrealizują szereg zadań IT niż robiłoby się to we własnym zakresie.

Outsourcing usług informatycznych to prace związane z bieżącą administracją sprzętowych i programowych zasobów informatycznych. W praktyce outsourcing informatyczny może dotyczyć zarówno pełnej obsługi, jak również tylko wybranych przedmiotów lub procesów i nie musi oznaczać likwidacji wewnętrznego działu IT i przekazania wszystkich zadań do firmy zewnętrznej. Często firmy decydują się na outsourcing częściowy, polegający na wydzieleniu jedynie kilku obszarów, których utrzymanie przez zewnętrzną firmę jest bardziej opłacalne i wygodne.

Główne argumenty przemawiające za outsourcingiem to: redukcja kosztów, dostęp do specjalistycznej wiedzy, oszczędność czasu i zasobów ludzkich co doceniają szczególnie małe i średnie firmy. Takie podejście do problemu obsługi informatycznej firmy pomaga optymalnie organizować obsługę procesów biznesowych ponieważ lepiej jest firmie skupić się na swojej działalności, zwiększyć wydajność, a informatykę powierzyć firmie informatycznej posiadającej doświadczenie i specjalistów.

Od tej pory każda firma, która chce zapewnić sobie wsparcie ekspertów od informatyki, traci jedną z najczęstszych wymówek, która brzmi: „nie stać nas na to”. Droga do pełnego wykorzystania najnowszych technologii informatycznych staje otworem.